A keresőoptimalizálás célja
Utolsó frissítés Sep 22, 2018
sziszifusz lego

Vajon mi a keresőoptimalizálás célja? Nekem úgy tűnik, hogy a magyar vállalkozók számára erre a kérdésre a válasz közelről sem olyan egyértelmű, mint elsőre gondolnánk. Sőt, néha olyan érzésem van, hogy sokan úgy érzik magukat ezzel a témával kapcsolatban, mint Pistike a százéves viccben.

– Messze van még Amerika, édesapám? – kérdezi Pistike.
– Messze, fiam – szól a válasz.

– Még mindig messze van Amerika, édesapám? – kérdezi egy jó idő elteltével ismét.
– Igen, messze.

– Édesapám, de milyen messze van még Amerika?
– Elég legyen már! Fogd be a szádat fiam, és ússz tovább!

Talán ismerős az érzés?

A magyar vállalkozók egy része is úszik, úszik, küzd az árral. Próbál fent maradni a víz fölött, túlélni valahogy válságokat, hivatalokat, ÁFA befizetéseket. Honlapot csinál, próbál pénzt vagy megrendelést találni az interneten. De fogalma sincs igazából, hogy mi is a célja a keresőoptimalizálással, sőt talán még azt sem tudja pontosan, hogy mi is az.

Tipp: A cikk alján találsz egy videót, amit 5 évvel ennek a cikknek a születése után írtam, plusz 5 év tapasztalattal. Segít abban, hogy valóban előre tudj lépni a keresőoptimalizálás céját, és egyáltalán a keresőoptimalizálást illetően.

Határozd meg a keresőoptimalizálás célját!

Ha vállalkozó vagy, akkor te is tudod, hogy cél nélkül csinálni valamit, sehová sem vezet. Ez talán mindennél jobban igaz az internetre, az online marketingre is. Keresőoptimalizálni csak úgy, bele a semmibe, nem érsz el vele többet, mint hogy néhány szakembernek a saját pénzedből folyamatosan te fizeted a havi megélhetését.

És ha most azt gondolod, hogy de hát te pontosan tudod, mi a célod a keresőoptimalizálással, akkor vegyél egy nagy levegőt, és olvasd tovább!

Hölgy és piros célpontok: a keresőoptimalizálás célja

Melyik a valódi cél? Mi a keresőoptimalizálás célja?

Kinek a célján dolgozol valójában?

Amikor feltettem a kérdést, hogy mi a keresőoptimalizálás célja, akkor talán eszedbe jutott, hogy hát ennél nem sok minden egyszerűbb. Minél előrébb kerülni a keresőkben!

Nem vagy egyedül, a legtöbb embernek ez jut erről eszébe. De biztos így van ez? Tuti, hogy az a legjobb neked?

A keresőben elöl lenni nem rossz dolog. De hol kapsz te ezért pénzt? Vagy neked talán fizet valaki érte? Minden hó végén leszámlázhatsz egy bizonyos összeget, ha első helyen voltál egy kulcsszóra?

Én úgy tapasztaltam, hogy a legtöbb vállalkozó ezt nem teheti meg. Senki sem fizet nekik a helyezésért a Google-ben. Sőt, én azt tapasztaltam, hogy egyetlen típusú vállalkozó van ma Magyarországon, aki ezért pénzt számlázhat. Az pedig maga a keresőoptimalizáló szakember.

OK, de akkor mi a te célod?

Ez minden vállalkozásban más és más. Valahol a háttérben ott van a profit, hiszen végül mégiscsak azért dolgozunk. De lehet más is, pl. egy új termék bevezetésénél, vagy ha a konkurencia lenyomása a legnagyobb feladat.

Egyéni a cél, és ez számít. Hogy te mit szeretnél elérni, mi a vállalkozásod számára a legfontosabb dolog most.

Hogy jön ehhez a keresőoptimalizálás?

Amit sokan elfejetenek, hogy a keresőoptimalizálás nem egy önmagáért való dolog, hanem az online marketing szerves része. Marketingelni sem azért marketingelsz, mert olyan jó látni a saját óriásplakátodat. Vagy ha igen, akkor nem sok jövőt jósolok a cégednek…

Az online marketing, a keresőoptimalizálás célja is csak az lehet, hogy segítsen neked elérni azokat az üzleti célokat, amik most a legfontosabbak. Ha ezt szolgálja, ezt segíti mérhető módon, akkor rendben van, csináld tovább és költs rá minél többet. De ha nem tudod mérni, vagy fogalmad sincs arról, hogy hogyan járul hozzá a keresőoptimalizálásra és az online marketingre elköltött pénz, idő és energia a vállalkozásod céljaihoz, akkor sürgősen hagyd abba, amit csinálsz! Ne öntsd tovább a lefolyóba a pénzedet, hanem keress valakit, aki nem csak a saját, de a te üzleti érdekedet is nézi!

Konkrét példák: amikor jól működik a keresőoptimalizálás célja

Ahogy írtam, egy cég üzleti célja, és így a keresőoptimalizálás célja is ezerféle lehet. De felsorolom azokat a leggyakoribbakat, amik a honlapok többségére jellemző. Ha eddig csak a helyezésekre koncentráltál, akkor most válaszd ki, hogy melyik kategória illik a te üzleti céljaidhoz leginkább, és dolgozz azon!

  • Átkattintások, honlapra érkező látogatók. Sok esetben már önmagában a több látogató lehet egy korrekt üzleti cél. Azok a honlapok, amik például hirdetési bevételből élnek, gyakran a látogatottsági adataik alapján adják el a reklámfelületet. Ilyenkor szinte mindegy, hogy ki vagy miért jön a honlapra, a lényeg, hogy minél többen legyenek.
  • Ebben az esetben a keresőoptimalizálás célja, hogy minél több kulcsszóra minél többen kattintsanak, és érkezzenek meg a honlapodra! Többet érsz, ha tíz kulcsszóra százan jönnek a nyolcadik helyről, mintha egyetlen kulcsszóra az első helyen vagy, de csak ötven látogatód van. És ez egy olyan dolog, amiről a keresőoptimalizálás során nagyon ritkán esik szó: a helyezéseken túl az átkattintási arány növelése.

  • Feliratkozások. Nagyon sok honlap abból csinál pénzt, hogy feliratkozókat gyűjt. Na persze nem az adataikat adja el – az különben sem legális – hanem a feliratkozókhoz folyamatosan kommunikál, bizalmat épít ki feléjük, és így könnyen és sokszor tud eladni később a valódi érdeklődőknek.
  • Itt is kicsit hasonló a helyzet, mint az előző esetben. A különbség az, hogy itt már nem mindegy, hogy kik érkeznek meg a honlapra. Aki ilyen bizniszben utazik, annak többet ér 500 látogató, akikből aztán 100-an feliratkoznak, mint 1000 olyan látogató, akikből csak 50 feliratkozó lesz. Ebben az esetben tehát nem csak arra kell menni, hogy minél több látogatót hozzon a kereső, hanem hogy ezek olyan látogatók legyenek, akik a honlapra érkezés után szívesen adják meg az e-mail címüket.

  • Vásárlás. A webáruházak többsége még ma is a látogatókból azonnal vásárlókat akar konvertálni.
  • Ebben az esetben már elkezd bonyolódni a dolog, már ami a keresőoptimalizálás célját illeti. Nem elég ugyanis, hogy akiket a keresőkből be akarok vonzani, azok hajlandóak legyenek akkor rögtön megrendelni valamit. Ezen túl kihívás az is, hogy úgy tudd a honlapod érkezési oldalát és a keresési eredményeket prezentálni, hogy a látogató éppen azt keresse, amit te azon az oldalon kínálsz neki, vagy ha mégsem, akkor azonnal és egy kattintással képes legyen megtalálni. Különben a látogató részéről csalódás és nem vásárlás lesz az eredmény.

  • Konkurencia vagy rossz hírek lenyomása. Ritkán, de azért említésre méltóan előfordul a keresőoptimalizálás üzleti szempontból indokolható céljai között.
  • Ilyenkor a feladat lehet például egy erős konkurens lenyomása, aki azzal vesz el tőled rengeteg látogatót, megrendelést és profitot, hogy szinte minden témában és kulcsszóra előtted jelenik meg a keresőben. A rossz hírek esetében, amikor egy cég vagy termék ellen lejárató kampányt kezdenek, első körben nincs más cél, minthogy ezek a rossz hírek ne jelenjenek meg jó helyen a keresőkben. Mindkét eset mély elemzést és összetett munkát igényel. A saját helyezés javításán túl ugyanis arról is gondoskodni kell, hogy az ellenoldal – konkurencia vagy rossz hírek – minél hátrébb kerüljön a keresési találatok között.

Mit tudsz tenni a vállalkozásodért, a honlapodért?

Az első és legfontosabb dolog, hogy határozd meg pontosan a honlapod üzleti célját. Tudd, hogy pontosan mivel és hogyan hoz neked hasznot, hogyan járul hozzá a vállalkozásod sikeréhez. Ha lehet, még azt is tudd, hogy mennyi hasznot termel.

Ezután már viszonylag egyszerűen meg tudod határozni, hogy mi a honlapodon a keresőoptimalizálás célja. Ha ez mérhetően elősegíti azt, hogy több ügyfeled, több megrendelésed és nagyobb profitod legyen, vagy bármilyen más, számodra fontos célt elérj, akkor nem tudsz mellélőni!

Mi a célod a keresőoptimalizálással? – videó

Kép: pasukaru76 és Kyle Lane Flickr felhasználó.

Ingyenes anyagok

Rólunk mondták

SEO könyv

Stabil bevétel keresőoptimalizálással 2020 borító 3D látványterv

SEO hírek

Keresőoptimalizálás

Kapcsolódó bejegyzések

Linképítés árak

Linképítés árak

A linképítés árak között keresgélve az interneten rengeteg csomagajánlatot találsz. De mit kapsz a pénzedért cserébe? Először olvasd el ezt a cikket és utána nézz körbe!

Hozzászólások

3 Comments

3 hozzászólás

  1. Éva

    Nekem tetszett. Segített megérteni a keresőoptimalizálás lényeget, mert nekem is csak felületes ismereteim voltak. Érdemes volt elolvasni:)

    Válasz
    • Csatich Zsuzsanna

      Boldog vagyok, hogy rád akadtam! Már éppen bepánikoltam! Sokmindent olvastam a neten a kereső optimalizálásról, Google hirdetésekről vagy általánosságban a webmarketingről és be kell valljam teljesen kétségbe estem annyira összezavarodtam. Megoldhatatlan feladatnak tűnt számomra, de elolvasva az oldaladon megjelent írásokat, minden szépen a helyére került, kezdem átlátni, hogy mi miért fontos. Azt nem állítom, hogy segítség nélkül magam is meg tudom oldani a szükséges feladatokat ahhoz, hogy a honlapom népszerű legyen, de igyekezni fogok! Köszönöm, hogy vagy! Honlapra fel!

      Válasz

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Szilágyi Balázs webinar behúzó háttér

Hogyan keress te is pénzt otthonról ingyenes tréning

Íratkozz fel hírlevelünkre, és azonnal megnézheted a Hogyan keress te is pénzt otthonról online tréninget!

Adatkezelés

Sikeres jelentkezés. Hamarosan küldjük az információkat a tréninghez.