A Facebook hirdetési fiók létrehozása olyan, mint amikor először ülsz volán mögé – először kicsit ijesztő, de ha egyszer belerázódsz, nem is érted, miért aggódtál annyira.
Képzeld el, hogy van egy szuper terméked vagy szolgáltatásod, de senki sem tud róla. Olyan lenne, mintha a sivatagban kiabálnál – senki sem hallaná.
A Facebook hirdetési fiók az a megafon, amivel milliókhoz szólhatsz egyszerre.
Facebook hirdetési fiók létrehozása lépésről lépésre
Hogyan hozd létre a saját Facebook hirdetési fiókodat?
1. Lépj be a Facebook Business Managerbe!
Először is, szükséged lesz egy Facebook Business Manager fiókra. Ha még nincs ilyen, hozz létre egyet! Kövesd ezeket a lépéseket:
- Nyisd meg a business.facebook.com oldalt!
- Kattints a „Fiók létrehozása” gombra!
- Add meg a szükséges adatokat (név, e-mail, stb.)!
2. Navigálj a hirdetési fiók beállításokhoz!
Most, hogy már van Business Manager fiókod, ideje létrehozni a hirdetési fiókot.
Keresd meg a „Hirdetési fiókok” opciót a bal oldali menüben.
3. Hozz létre új hirdetési fiókot!
Kattints a „Hozzáadás” gombra, majd válaszd az „Új hirdetési fiók létrehozása” opciót.
Itt olyan érzésed lehet, mintha egy űrlapot töltenél ki az űrhajós jelentkezéshez, de hidd el, sokkal egyszerűbb annál.
4. Add meg a szükséges információkat!
Meg kell adnod néhány alapvető információt:
- A hirdetési fiók neve (légy kreatív, legyen számodra beszédes az adott név, hogy később is azonnal tudd, miről van szó)
- Időzóna
- Pénznem
5. Állítsd be a fizetési módot!
Ahhoz, hogy elindíthasd a hirdetéseidet, be kell állítanod egy fizetési módot.
Ez olyan, mint amikor beállítod az automatikus fizetést a streaming szolgáltatásodnál – csak itt te döntöd el, mennyit költesz.
6. Add meg a számlázási adatokat!
Ez a rész olyan, mint amikor az adóbevallásodat töltöd ki – nem túl izgalmas, de nagyon fontos.
Add meg pontosan a céged adatait, beleértve az adószámot is.
A Facebook nem szereti a meglepetéseket ezen a téren.
Facebook hirdetési fiók létrehozása tippek
Most, hogy már tudod az alapokat, íme néhány profi tipp, hogy igazán kihasználhasd a Facebook hirdetési fiókod lehetőségeit:
1. Használj erős jelszót!
Légy kreatív! Használj nagybetűket, számokat, és különleges karaktereket.
Gondolj úgy a jelszavadra, mint a titkos receptedre – nem akarod, hogy bárki is hozzáférjen.
2. Állíts be kétlépcsős hitelesítést!
Ez olyan, mint amikor dupla zárat teszel az ajtódra.
Igen, kicsit macerás minden alkalommal kétszer „nyitni”, de hidd el, megéri a biztonság érdekében.
3. Adj hozzáférést a csapatodnak!
Ha nem egyedül vagy a vállalkozásodban, adj hozzáférést a kollégáidnak is.
De légy óvatos – ne adj mindenkinek admin jogot, hacsak nem akarod, hogy Béla a marketingosztályról véletlenül egy macskás mémet hirdessen a cég pénzén.
4. Ismerd meg az elemzési eszközöket!
A Facebook hirdetési fiók nem csak arra jó, hogy pénzt költs.
Az elemzési eszközök segítségével részletes információkat kaphatsz a hirdetéseid teljesítményéről.
Gyakori hibák a Facebook hirdetési fiók létrehozása során
Persze, mint minden jó dologban, itt is vannak buktatók. Hogyan kerüld el őket:
1. Ne használd a személyes Facebook fiókodat!
Ez olyan lenne, mintha a személyes naplódat használnád üzleti tervként. Nem jó ötlet.
Mindig használj külön üzleti fiókot.
2. Ne hanyagold el a részletes célzást!
A Facebook hirdetési fiók egyik legnagyobb előnye a részletes célzás lehetősége.
Ne elégedj meg azzal, hogy „18-65 éves emberek”. Legyél specifikus!
Ha vintage bicikliket árulsz, célozd meg a hipszter kávézókat kedvelő, szakállas férfiakat.
3. Ne feledd frissíteni a fizetési adatokat!
Nincs rosszabb, mint amikor épp beindulnának a hirdetéseid, de leállnak, mert lejárt a bankkártyád.
Tartsd naprakészen a fizetési adataidat!
A Facebook hirdetési fiók olyan, mint egy varázsdoboz – ha megtanulod, hogyan kell használni, csodákra vagy képes vele.
De mint minden varázslathoz, ehhez is kell egy kis gyakorlás és türelem.
És ne feledd: a legjobb hirdetés az, ami nem csak eladni akar, hanem értéket is teremt.
0 hozzászólás