Mit szólnál hozzá, ha azt mondanám, hogy létezik egy módszer, ami 100% biztonsággal, extra költség nélkül, folyamatosan képes neked valódi Facebook lájkolókat hozni? Valódiakat, vagyis olyan embereket, akik a célcsoportodba tartoznak, akik ki vannak éhezve a veled való online kapcsolattartásra, és teljesen maguktól, azért nyomtak a lájk gombra, mert akarják az oldaladat követni.
Ez a módszer nagyjából heti 30-40 új lájkolót hoz a Honlapra Fel! Facebook oldalának, és napi 15-25 új lájkolót a Rántott hús wokban gasztroblog Facebook oldalának. De miről is van szó? Hogyan tudod te is kivitelezni, és miért garantált, hogy minden esetben működik?
Használd ki, hogy emberek a célcsoportod!
A módszer annyira egyszerű, hogy az már szinte fáj. Talán ezért nem is találkozni vele az online marketingesek repertoárjában. Ami ennyire egyszerű, azt nem lehet lila ködbe burkolva, havi több tízezer Forintért eladni.
Az egésznek a hátterében az áll, hogy bármilyen piacon is tevékenykedj, bármit is árulj, bármivel foglalkozz, a célcsoportod, a reménybeli vásárlóid egészen biztos, hogy emberek. Ezt most talán fejcsóválva olvasod – mit akar ez a Balázs, hát persze, hogy emberek…?! – én mégis azt tapasztalom, hogy erről hajlamosak vagyunk elég gyakran elfelejtkezni.
Mindenféle trükkökért kiáltunk, várjuk a csodát, amit ha beállítunk a honlapunkon, akkor az majd a Google első helyére kerül, Zuckerberg nagymester ingyen osztja meg mindenkinek, aki él és mozog, és amúgy is dől a lé. Robotoknak, szoftvereknek próbálunk meg „tetszeni”, megoldásokat alkotni, közben pedig elfelejtkezünk az emberről a másik oldalon.
Márpedig aki ember, az bizonyos dolgokra hasonlóképpen reagál. Ez a marketing igazi alapja, ez az, amiért aki ma tud eladni, az tudott húsz-harminc-ötven évvel ezelőtt is, amikor még az internetnek híre-hamva sem volt, és fog tudni húsz-harminc-ötven év múlva is, bármit hozzon a jövő.
Miért működik?
Ez a Facebook lájkszerző megoldás két emberi dolgot használ ki. Mindkettő klasszikus marketing/értékesítési elem, és kiválóan működik. Anélkül, hogy bármi bonyolultságot, bármi haszontalan egyebet bele akarnánk magyarázni. Az egyik az, amit az angol momentum szó ír le a legjobban, amit ebben az esetben talán lendületként fordíthatunk a legjobban magyarra. A másik pedig az utasítások hatalma.
A lendület
A lendület ebben az esetben annyit jelent, hogy ha egy ember már benne van egy akcióban, akkor sokkal egyszerűbb rávenni arra, hogy még tegyen meg valamit, ami azzal kapcsolatos.
Minden upsell tevékenység erre épül. Ha már eldöntötted, hogy vásárolsz, nem fogsz azon fennakadni, hogy még egy kicsivel több pénzt hagyj ott valami extra termékért vagy szolgáltatásért. Adhatom nagyobb krumplival és üdítővel?
Vagyis, ha a reménybeli vásárlód egyszer már rászánta magát, hogy feliratkozik a hírleveledre, megadta a nevét és az email címét, akkor már nem akkora művészet rávenni arra is, hogy nyomjon egy lájkot. Ez nem lesz tolakodó, nem lesz oda nem illő kérés. Sőt, ha a következő pontban írtakat is betartod, akkor igazából azt fogja érezni, hogy neki ezt meg kell tennie.
Az utasítások hatalma
Az utasítás szóba sokszor gondolunk bele valami katonai jellegű felhangot, pedig erről nem feltétlenül van szó. Az utasítás itt mindössze annyit jelent, hogy megmondom valakinek, hogy mit tegyen. Az, hogy „Kérlek olvasd el a következő bekezdést!” egy egyszerű utasítás, és nincs benne semmi negatív vagy felsőbbrendű.
Márpedig aki foglalkozik marketinggel, az tudja, hogy ez egy aranyat érő dolog. Az angol ezt „Call to action”-nek nevezi, ami annyit tesz, hogy felhívás cselekvésre. Ne kérj, ne talánozz, ne meg-e-tennéd-e-zz, ne finomkodj. Egyszerűen mondd ki, hogy mit akarsz.
Ugye számodra sem kérdéses, hogy ha egy űrlap alján használnánk az akciógomb felirataként, akkor ezek közül a szövegek közül melyik lenne a leghatékonyabb?
- Feliratkoznál?
- Letöltheted, ha akarod…
- Itt esetleg letölthető, ha te is úgy gondolod.
- Ide szoktak kattintani azok, akik ezt már letöltötték.
- Töltsd le most!
Ugye, milyen természetes? És semmi negatív sincs benne.
A megoldás
Rakjuk akkor össze az előzőeket. A feladatod az, hogy a Facebook lájkolás lehetőségét tedd be a hírlevél feliratkoztatásod visszaigazolási oldalába.
Vagyis amikor a látogatót már rávetted, hogy feliratkozzon, már megadta az e-mail címét, akkor egyrészt nincs veszítenivalód, legfeljebb nem nyom lájkot. Másrészt benne van a lendületben, éppen akkor határozta el, hogy követni fog téged e-mailben, miért ne nyomna még egy lájkot mellé, ha neki sincs veszítenivalója, vagy esetleg még pluszt is kínálsz.
Az utasítás pedig úgy jön a dologba, hogy mindezt tudod úgy is prezentálni neki, hogy szinte ne is legyen kérdéses számára, hogy lájkolni kell.
A Conversion Rate Experts tökéletes megoldása alapján használd nyugodtan az alábbi megoldást, amit én is sikerrel alkalmazok.
- Köszönd meg, hogy feliratkozott. Banálisnak tűnhet, de ezeknek az apró gesztusoknak is van jelentőségük.
- Vezesd végig a látogatót, hogy milyen „teendői” vannak még. Pl. „Hogyan tudod tovább növelni a látogatottságod?”.
- Használj felszólító módot. „Töltsd le az ajándékot!”, „Lájkolj a Facebookon”, „Nézz szét a honlapon!”. – És ne feledd, hogy a magyar nyelvben a felszólító mondat végére felkiáltójelet írunk, nem kell félned alkalmazni!
- Használj nagy, jól látható és kiemelkedő számokat. Ez a megoldás már önmagában is azt az érzetet kelti, hogy van egy lista, amin végig kell mennie az olvasónak. Amit mi használunk, az 3 lépés: Töltse le, amit ajándékba kért, nyomjon egy lájkot, és nézzen szét a honlapon.
Két további tipp a sikeres alkalmazáshoz
TIPP 1: Használj popupot a látogatók megfogására és felíratására (én a Thrive popupot használom WordPresshez, a linkre kattintva érdekes tippeket olvashatsz). Így ha a keresőből is sok látogatót hozol, akkor tényleg ingyen lesz nem csak a feliratkozó, de a Facebook lájkoló is.
TIPP 2: Ezt a módszert természetesen nem csak Facebook lájkolók gyűjtésére használhatod. Bármilyen közösségi média fiókodhoz – Pinterest, YouTube, Instagram – kapcsolódó elköteleződöttek számát sikeresen tudod ezzel növelni, akár nagy segítség lehet egy új fiók „benépesítésében”.
0 hozzászólás