Marketing asszisztens

Utolsó frissítés: · Szerző: · Motiváció · Online Marketing · Nincs hozzászólás
Marketing asszisztens

A marketing elég felkapott témának számít ma Magyarországon. Szerencsére ez a népszerűség nemcsak egy területre korlátozódik: népszerű a vállalkozók, mint állást adók, az álláskeresők és a diákok körében is. De kik azok, akik a marketing mindennapi feladatait viszik a hátukon? Mit csinál pontosan egy marketing asszisztens?

Ki a marketing asszisztens?

A marketing jelentése a Magyar Értelmező Kéziszótár szerint a piac igényeinek felmérése, elemzése és a termelésben, értékesítésben ehhez igazodó tevékenység. A wikiszótár marketing definíciója ezt még kiegészíti többek között akár az árazás vagy az értékesítési szemléletmód hozzávételével is. Vagyis tudjuk meg, hogy mire van igény, akár mi magunk is keltsünk fel ilyen igényt, majd termeljünk ilyen dolgokat, és juttassuk el a piachoz kívánatos módon.

Az asszisztens szó jelentése pedig, ugyanúgy a Wikiszótár definíciója szerint: “irányítást segítő személy; egy vezető állásban, beosztásban levő személy vagy nagyon elfoglalt magánember közvetlen rendelkezésére álló megbízható alkalmazott; titkár.”

Mindezek alapján a marketing asszisztens tehát olyan irányítást segítő személy, aki segítséget nyújt (egy) másik vezető beosztásban lévő személynek a piac igényeinek felmérésében, elemzésében és a termelésben is, majd az ezekhez kapcsolódó árazási és értékesítési folyamatokban.

Egy jó marketing asszisztens segít elérni, hogy az általa képviselt cég nagyobb mennyiségben jusson el a célpiachoz, és nagyobb igényt teremtsen a termékeikre, szolgáltatásaikra.

marketing idézet Szilágyi Balázstól

Jó marketing asszisztens

Marketing asszisztens feladatai

A fentiekben már tisztáztuk, hogy mit jelent az, ha valaki marketing asszisztens. Feladatait nem lehet egyértelműen meghatározni. A jelentéséből adódóan ez a szerepkör igen sokrétű és nagyban függ attól például, hogy mennyiben kap vagy nem kap szabad kezet a “fő marketingestől”. Sajnos vagy nem sajnos, gyakran előfordul, hogy a feladatok a kávéfőzéstől egészen a marketing stratégia kidolgozásáig az asszisztensre hárulnak. Persze ez koránt sem a legmegfelelőbb állapot.

A feladatkör függ attól is, hogy milyen cégnél, illetve, hogy milyen területen helyezkedik el a marketing asszisztens. Lehet, hogy egy adott területen más-más dolgok élveznek prioritást: pl. ha egy cég termékeivel inkább a fiatalokat célozza meg, akkor is mást kell csinálni, és akkor is, ha az idősebb generációnak szól a termék vagy a szolgáltatás.

A teljesség igénye nélkül – tekintve, hogy teljesen és egyértelműen nem meghatározhatók a marketing asszisztens feladatai, – alábbiakban egy ideális helyzetből kiindulva összegezzük a marketing asszisztens feladatait:

  • Segítségnyújtás egy már kialakított üzleti (marketing) folyamat működtetésében, lehetőség szerint egy (akár vázlatos) marketing terv alapján.
  • Közösségi média kommunikáció – különböző közösségi média felületek kezelése, frissítése.
  • Honlapon történő kommunikáció – pl. blogolással kapcsolatos feladatok (cikkírás, publikálás, frissítés stb.).
  • Fizetett hirdetések kezelése (meglévő hirdetési stratégia esetén) – pl. Facebook és AdWords (Google Ads) hirdetések, bannerhirdetések kezelése.
  • Hírlevél kommunikáció – saját online kommunikációs csatorna ügyfelek, feliratkozók, érdeklődők felé.
  • Elemzések, kimutatások készítése megadott szempontok alapján.
  • Segítséget nyújt marketing kiadványok, promóciós- vagy értékesítési anyagok összeállításában.

Online marketing asszisztens

Mivel az internet világát éljük, az online kommunikáció hiányával egy cég saját fennmaradását veszélyeztetheti. Az online jelenlét fontos, hiszen nagyban hozzájárul ahhoz, hogy nagy tömegeket érhessünk el termékeinkkel vagy szolgáltatásainkkal. Egy jó online marketing asszisztens feladata lényegében ugyanaz mint a marketing asszisztens fő feladata: munkájával segítsen tehermentesíteni a vezető marketingest (nevezzük őt akár marketing menedzsernek vagy marketing igazgatónak).

Mivel ez egy igen sokrétű feladatkör, ezért sok területről kell, hogy tudással rendelkezzen, aki marketing asszisztensi állásra szeretne jelentkezni. Éppen ezért készült el a Honlapra Fel! marketing szakértő képzésünk is, melyben két szinten – online marketing asszisztens képzés, online marketing szakértő képzés – teljes mértékben online felületen lehet megtanulni a szakma csínját-bínját.

online marketing asszisztens

Az online marketing asszisztens képzés tematikája

  • Miből van a bevétel? Hidd el, akár munkavállalóként, akár vállalkozóként fogsz dolgozni, online marketingesként egy dolgot kell majd tudnod igazán letenni az asztalra: ez pedig a bevétel. Ahhoz, hogy ez menjen, a legelső lépés megérteni, hogy miből is van igazán az online világban a bevétel! Ezt már az első héten meg fogod tanulni, hogy biztos alapokra építkezzünk.
  • Hogyan biztosíthatod, hogy mindig elismerjék a munkádat? Ez elsősorban akkor lesz segítség, ha másnak fogsz dolgozni.
  • Marketing terv. Meg fogsz tanulni marketing tervet készíteni. Habár ez nem feltétlenül az online marketing asszisztens feladata (ez egy stratégiai feladat), az esetek többségében ezt sajnos senki sem fogja neked megcsinálni. Márpedig ahhoz, hogy hatékony legyél, kell, hogy legyen marketing terv.
  • Piacfelmérések. Felmérések nélkül nincs hatékony eredmény. Ezért meg fogod tanulni, hogy az elérhető ingyenes online eszközök segítségével hogyan készíts el egy piacfelmérést. Hidd el, ez az alapja minden sikeres marketing akciónak!
  • Termékek, terméklétra. Még egy téma, ami egy jó szervezett vállalkozásban nem az online marketing asszisztens feladata. Mégis azt fogod tapasztalni, hogy a legtöbb cég a két kezedet fogja megcsókolni azok miatt a tippek miatt, amiket a termékek és a terméklétra kialakításában ezen a képzésen megtanulsz.
  • Marketing akciók. Az akciókról az embernek lehet jó vagy rossz személyes véleménye. De az igazság az, hogy ezek nélkül ma már nem tudsz hatékonyan eladni. És vajon mi az igazság az akciókkal kapcsolatban az online világban? Hogyan alkalmazd őket? Mit és mikor akciózz?
  • Értékesítési tölcsér. Ez egy divatos név arra, hogy az online világban hogyan építs fel egy olyan rendszert, ami a vadidegenekből először érdeklődőket, majd vásárlókat és visszatérő vevőket konvertál. De sajnos sokakban több kérdés mint válasz van ezzel kapcsolatban. Ugye jó lesz, ha megérted, hogy mitől működik egy ilyen rendszer valójában, és képes leszel bármilyen témában összerakni egy hatékony értékesítési tölcsért?
  • Online webdizájn alapok. Nem leszel webdizájner, de azt igenis tudnod kell marketingesként is, hogy például milyen két szín illik egymáshoz, mitől lesz „jó” egy hirdetés, vagy hogy mi a legfontosabb dizájn szempont egy honlapnál.
  • Mitől lesz jó egy honlap. Apropó, tudod mitől lesz igazán „jó” egy honlap? Egyáltalán mit jelent ez? Elárulom: azt, hogy elegendő bevételt hoz. És nem, nem a dizájntól lesz jó. De vajon mitől? Ezt fogod ebben a részben megtanulni!
  • WordPress kezelése. Ha online marketinggel fogsz foglalkozni, akkor fogsz honlapokat kezelni. Márpedig ma a honlapok nagyobb része WordPress. Tehát értened kell hozzá még akkor is, ha csak egy blogbejegyzést akarsz publikálni, vagy megírni egy értékesítési oldalt.
  • Ráadásul azt sem tudom kizárni, hogy nem támad majd kedved marketingesként egy-két új honlapot összerakni. És nem, nem kell fejlesztőnek lenned, vagy megtanulni programozni, de igenis képes leszel akár pár óra alatt egy szuperjó, működő honlapot létrehozni!

    Vagyis: megtanulsz WordPresst telepíteni, kezelni, és felépíteni egy működő és szép honlapot a világ egyik legnépszerűbb sablonjával.

  • Google Analytics. Írtam, itt leírva csak két szó – de mégis megtanulod az elejétől a végéig kezelni és ráadásul megérteni ezt a hihetetlenül hasznos eszközt, ami nélkül nem online marketinges az online marketinges.
  • Hírlevél vagy e-mail marketing. Egy hatékony online marketing rendszer egyik alapja a jó hírlevél kommunikáció. Itt meg fogod tanulni, hogy hogyan írj ütős hírleveleket, és hogyan kezelj néhány ismertebb hírlevél rendszert.
  • Keresőoptimalizálás (SEO) alapok. Mit szólnál hozzá, ha azt mondanám, bármelyik megbízódat le fogod nyűgözni, mert akár csak az online marketing asszisztensi képzés elvégzése után is képes leszel olyan eredményeket hozni neki a keresőben, amikről addig lehet, hogy csak álmodott, pedig már a gatyáját kifizette szakemberekre? (Nem túlzok, sajnos ez valódi tapasztalat.)
  • Magyarország egyik legismertebb keresőoptimalizálási szakértőjétől és oktatójától meg fogod tanulni, hogyan készíts kulcsszókutatást, hogyan tedd rendbe az általad kezelt honlap témáját – ami ma az egyik legfontosabb szempont ahhoz, hogy egyáltalán komolyan vegyen a kereső –, illetve a Google Search Console (ingyenes SEO eszköz) alapszintű kezelését.

  • Szakmai blogolás és szövegírás valódi eredménnyel. Egy blog minden sikeres online jelenlét alapja. Akár hiszed akár nem, blogot nem olyan nehéz írni. Sőt, sikeres és eredményes blogot sem olyan nehéz írni. Még akkor sem, ha a témához egyáltalán nem értesz.
  • Közösségi média kommunikáció. Hogyan kommunikálj a közösségi médiában, hogy még a mai zajban is felfigyeljenek rád? Mit és mikor írj például a Facebookra, hogyan használd az Instagramot vagy a Pinterestet, és pontosan mit várj ettől? Szuper eszközök. Itt olyan eszközöket fogok neked megmutatni, amik segíteni fogják a munkádat, és valószínűleg egy idő után nélkülözhetetlenné fognak válni számodra.
  • Webáruház kiegészítő anyagok. Az online marketing 90-95%-ban ugyanúgy működik egy webáruháznál, mint más típusú vállalkozásnál. Ezt a maradék 5-10%-ot fogjuk ebben a részben átvenni, hogy egy webáruház esetén is a lehető legjobb eredményeket érd el!
  • Szakmai gyakorlat. Egy létező vállalkozásnál (ez lehet a saját vállalkozásod) kell az itt tanultak legalább egy részét a gyakorlatban alkalmaznod. Ez végezhető teljes állásban, vagy akár otthonról heti pár órában. A lényeg az, hogy eredményt tudj elérni – és ebben segítünk! Szintén segítünk céget találni, ha nincs saját vállalkozásod, vagy nem találsz addigra te magad.

És hogy miért érdemes elvégezni a Honlapra Fel! online marketing asszisztens képzését? Amellett, hogy ténylegesen használható, gyakorlati tudásra tehetsz szert, amivel valóban eredményes munkát tudsz majd végezni, egy olyan szakmát tanulsz meg, amivel több száz marketing asszisztens pozícióra tudsz jelentkezni a későbbiekben.

A marketing asszisztensi képzésünk időszakosan elérhető képzés, tehát nem tudsz rá mindig jelentkezni, általában tavasszal és ősszel nyitjuk meg. De ha addig is kérdésed lenne, nézd meg az online marketing asszisztens képzés részleteit, vagy keress minket e-mailben (info@flizor.com), vagy telefonon (+3620 359 9691).

A véleményed fontos. Mondd el, mit gondolsz!

Még nincs hozzászólás. Mondd el a véleményed!