Hírlevél küldő programok

Utolsó frissítés: · Szerző: · Online Marketing · 9 hozzászólás
Hírelvél küldő programok

A tökéletes hírlevél küldő program kiválasztása minden online vállalkozás számára kötelező, ha szeretne pénzt csinálni az interneten. Mint ahogy a hírlevél, mint kommunikációs vagy online marketing eszköz alkalmazása is.

A hírlevél és az online pénzcsinálás kapcsolatáról egy másik cikkben fogok írni.

Itt most bemutatom neked azokat a hírlevél küldő programokat, amiket bizonyos szempontok alapján ajánlani tudok.

Hírlevél küldő programok: Miről olvashatsz ebben a cikkben?

  1. 1. Hírlevél küldő programok: mint égen a csillag
  2. 2. A hírlevél szoftverek legnagyobb csapdája
  3. 3. Mitől jó egy hírlevél küldő rendszer?
  4. 4. Konkrét hírlevél küldő programok
    1. Mailmaster
    2. Mailchimp
    3. Webgalamb
    4. WordPress bővítmény
  5. 5. Te milyen rendszert használsz?
  6. 6. Így keress pénzt a hírlevélből!

Hírlevél küldő programok: mint égen a csillag

Először is tisztázzunk valamit. Hírlevél küldő program annyi van, mint égen a csillag. Az, hogy egy rendszert itt nem mutatok be, nem jelenti azt, hogy nem jó. Egyáltalán nem törekedtem a teljességre a hírlevél küldő programok kapcsán ebben az írásban. Viszont szerettem volna életképes megoldást – olyat, amit én is használok – bemutatni minden vállalkozói csoportnak. Ez a cikk végére ígérem, teljesen érthetővé fog összeállni!

Csillagok

Hírlevél küldő program annyi van, mint égen a csillag

Vagyis azt nem tudom neked garantálni, hogy itt minden hírlevél küldő rendszerről információt kapsz. De két dolgot igen:

Olvasd el a történetem:

Hogyan kerestem 100 millió Ft-ot online?
  • Minden hírlevél programot, amit itt bemutatok használok vagy használtam személyesen, és ajánlani is tudom neked.
  • Igyekszem megmutatni, hogy a te aktuális üzleti igényeidhez melyik hírlevél szoftver illik a legjobban, mi alapján, hogyan válassz.

A hírlevél szoftverek legnagyobb csapdája

Egy dolgot tegyünk tisztába a legelején: a hírleveled az online marketing eszköztárad része, és az a végső célja, hogy pénzt, bevételt, több vevőt csináljon neked.

Igen, ez egy kommunikációs eszköz, tehát kapcsolatot tartasz vele a vevőiddel és a piacoddal. De a kapcsolattartás az eszköz, a bevétel generálása (itt most ebből a szempontból) pedig a cél.

Ezt sose feledd, és én is így ajánlok neked hírlevél küldő programot. Vagyis nem érdekel, vagy legalábbis nem az az első/egyetlen szempont, hogy mennyire olcsó, vagy esetleg ingyenes.

Amúgy tudtad, hogy az ingyenes verziók mindig egy hatalmas csapdát jelentenek számodra, mint vállalkozó számára?

Általában éppen azokat a funkciókat hagyják ugyanis ki az ingyenes hírlevél szoftverekből (vagy próbaverziókból), ami az igazi pénzt tudja neked csinálni. Ilyen például az automatikus hírlevél sorozatok, vagy az elegendő feliratkozó gyűjtése illetve email kiküldése.

Így aztán elkezdesz használni egy olyan eszközt – csak az olcsósága miatt – ami nem tud neked pénzt hozni. Egyrészt meg leszel róla győződve, hogy a hírlevél mint marketing eszköz nem működik, másrészt sosem fogsz tudni belőle elég pénzt csinálni ahhoz, hogy meglépd a fizetős verziót.

Olvasd el a történetem:

Hogyan kerestem 100 millió Ft-ot online?
Hatalmas csapda

Az ingyenes hírlevél rendszerek használata hatalmas csapdát jelent

Mitől jó egy hírlevél küldő rendszer?

Az én tapasztalatom szerint ahhoz, hogy egy hírlevél küldő rendszerről azt mondhassuk, hogy jó – ami azért valljuk be, elég szubjektív kérdés -, általában az alábbi pontoknak kell megfelelnie:

  • Legyen egyszerűen kezelhető. Ez kicsit fából vaskarika a következő pontok tekintetében, mert minél több funkciója van egy rendszernek (ami szintén kívánatos), annál bonyolultabb. De ideális esetben a hírlevél küldés folyamata – beleértve a feliratkoztatást is – egy asszisztens számára is egyértelműen kiadható, és semmiképp sem igényel két diplomát vagy programozási ismereteket.
  • Legyen rugalmas. Tudd használni akkor is, amikor elkezded építeni a címlistádat, és már öröm ha van 50 feliratkozód, de legyen életképes több tízezer feliratkozó esetén is.
  • Legyen automatizálható. A hírelvél egyik legnagyobb előnye az, hogy a munkádat meg tudja többszörözni. Nem kell ezer címre kiküldeni egy levelet, elég egyszer megcsinálni. Ugyanígy előny az, ha a jól működő kampányaidat automatizálni tudod. Vagyis folyamatos hirdetés » feliratkoztatás » eladás ciklus tud futni az állandó közreműködésed nélkül.
  • Egyszerű feliratkoztatás. Egyrészt három diploma nélkül is össze tudj rakni egy behúzó oldalt vagy éppen egy popupot, másrészt maga a felhasználó minél kevesebb lépéssel eljusson oda, hogy megkapja az első emailt és felkerüljön a listára.
  • Hatékony szegmentálás. A szegmentálásra (vagyis hogy a feliratkozóidnak érdeklődési körük szerint más-mást küldj ki) előbb-utóbb szükséged lesz. A szegmentálást el kell tudnod végezni minél több szempont alapján (pl. látogatói viselkedés: kattintott – nem kattintott), de az is fontos, hogy a szegmentálás lehetősége ne önmagáért legyen. Vagyis a hírlevél küldő rendszer legyen érted, vállalkozóért, és ne fordítva.
  • Jó kézbesítési arány. Ez egyre inkább egy elméleti szempont. Beszélni sok mindenkit hallottam róla, valójában nem hiszem, hogy valahogy is lehet korrekten mérni. Ráadásul a Gmail promóciós fülének bevezetése és a Gmail használatának vírusszerű elterjedése óra akkor most kézbesítésnek vagy nem kézbesítésnek vegyük azt a rengeteg emailt, ami ebben a mappában (valószínűleg nagyrészt olvasatlanul) landol?!
  • Termelje ki az árát. Nagyon fontos, hogy nem az olcsó kifejezést írtam itt. A tapasztalatom szerint az online is működő vállalkozások többsége csupán az árra megy, közben meg egy hírlevél küldő rendszer használatát egyáltalán nem költségként, hanem befektetésként kellene nézni. Ha jól csinálod, ez pénzt hoz, és akkor teljesen mindegy mennyibe kerül. A lényeg, hogy minden héten többet hozzon vissza, mint amennyit elvisz.

Konkrét hírlevél küldő programok

Az itt bemutatott hírlevél küldő rendszerek mindegyikét próbáltam, és használtam vagy használom.

Mindegyik képes valamilyen módon megfelelni a fent leírt pontok többségének. Viszont sajnos a mai napig nem találtam olyan rendszert, ami pl. az én igényeimnek minden szempontból megfelel. Ezért mi is jelenleg két különböző rendszert használunk, igyekezve kihasználni mindkettőnek az előnyeit.

Még egy megjegyzés. Nem célom bemutatni valamit csak azért, hogy elmondjam mennyire rossz. Vagyis ne várj itt tőlem negatív gondolatokat meg kritikát. Ezeket a rendszereket mindegyiket nyugodt szívvel ajánlom neked, és a hátrányokat csak azért szedtem össze, hogy segítsek dönteni.

Mailmaster

A Mailmastert Magyarországon akár a hírlevél küldő szoftverek királyának is nevezhetnénk. Egyrészt a tudása alapján, másrészt mert kimagaslóan jól pozicionálták magukat és jó a marketingjük, vagyis tudatosan alakították ki magukról ezt a képet (ami elismerésre méltó).

A Mailmaster egy külső szerveren futó hírlevél küldő, vagyis nincs szükség telepítésre, regisztráció után a rendszert azonnal használhatod.

A hírlevelek felépítése, küldése, a listák szegmentálása akár extrém végletekig is elvihető. Ez egyrészt előny, másrészt viszont abból a szempontból hátrány, hogy maga a kezelőfelület egy kicsit bonyolultra, az én véleményem szerint túl technikaira sikerült.

Ugyanakkor a Mailmaster – az én szememben – legnagyobb hátránya az árazása. Mivel kiküldött levelenként fizetsz, ezért valahol bele van építve a rendszerbe – még ha csak a felhasználó tudatalatti szintjén is – az, hogy minél kevesebbet kommunikálj. Ez pedig nem jó sem a vállalkozásodnak, sem a bevételednek.

Mi jelenleg éppen az árazás miatt használjuk a Mailmaster mellett a Mailchimpet is – lásd lejjebb. A Mailmaster tökéletes olyan feladatokra, amikor a cél a szuperszegmentáció, a hatékony feliratkoztatás, a bevezető ajánlatok. Viszont a Mailchimpet használjuk olyankor, amikor a cél az, hogy sok e-mailt küldjünk ki akár olyan olvasóinknak is, akik nem feltétlenül fognak azonnal vásárolni tőlünk, de az ingyenes információkkal segítjük őket az online üzletük elindításában.

A Mailmasterre az alábbi linken tudsz az ingyenes próbaverzióra feliratkozni: Mailmaster feliratkozás.

Mailmaster screenshot

A Mailmasterben szinte bármi beállítható, a kezelőfelület viszont kicsit bonyolult

Mailmaster előnyök

  • Azonnal elkezdhetsz vele dolgozni. Tényleg csak regisztrálni kell, és küldheted az első hírleveled.
  • Egylépéses feliratkoztatás. Nem kell visszaigazoló e-mailre kattintatni a látogatót, ami hatalmas előny a feliratkozási arányokat illetően, és az én tapasztalatom szerint nem igazán rontja később a kézbesítési arányokat.
  • Rugalmas a méret tekintetében. Külső szerveren fut, és akár 1 db feliratkozóval is rendben van, de sokezer címzettet is elég jól tud kezelni (pl. kézbesítési idő, átláthatóság).
  • Nagyon jól szemgentálható. Szinte nincs olyan lehetőség vagy marketinges agyszülemény, amit a Mailmasterben ne lehetne megoldani.
  • Korrekt ügyfélszolgálat. Nekem ezt illetően nagyon jó tapasztalataim vannak, annak idején pl. ez volt az oka, hogy elkezdtem őket használni.
  • Ingyenes lehetőség: 500 feliratkozóig, korlátozások nélkül.

Mailmaster hátrányok

  • Kicsit bonyolult kezelőfelület.
  • Kiküldött emailenként számított díj. Tömeges kiküldésnél egyszerűen drága.

Mailchimp

A Mailchimp az az angol nyelvű hírlevél szoftver, amit rengeteg magyar vállalkozás használ. Talán ennek oka az ingyenes lehetősége. 2000 feliratkozóig (és havi 12.000 kiküldött e-mailig) ugyanis semmit nem kell érte fizetni. Ez hasznos, ha indulsz, de ahogy följebb írtam csapda amikor már nőnöd kellene.

Ráadásul angolul csak neked kell alapszinten tudni, sok más nemzetközi szoftverrel ellentétben a Mailchimp esetében a levelek teljes szövege – még a leiratkozás is – teljesen magyarítható.

A kezelőfelülete egyszerű, átlátható. Az a fajta megoldás, amihez tényleg nem kell gondolkozni, hanem szinte azonnal meg tudod találni, amire szükséged van.

A fejlesztéseik jó irányba haladnak, bár van néhány olyan dolog, amit – nem is igazán értem miért – nem oldanak meg. Egy példa az egylépéses feliratkoztatás hiánya, ami ugyan programozási háttérrel kikerülhető, de az sokaknak nem opció. Másik példa, hogy az automatizált leveleikben egyszerűen nincs megoldás arra, hogy azoknak küldj más üzenetet, akik egy bizonyos akciót (megnyitás, kattintás) nem csináltak meg.

A Mailchimp árazása viszont szerintem a vállalkozók álma. Itt ugyanis feliratkozók után fizetsz. Vagyis mindegy, hány levelet küldesz ki, a számlát havonta az alapján fogod kapni, hogy hányan vannak az adatbázisodban. Tervezhető, ráadásul egyáltalán nem fogja vissza az üzleti kommunikációt, így mindenképpen hasznos.

A Mailchimpre az alábbi linken tudsz az ingyenes próbaverzióra feliratkozni: Mailchimp feliratkozás.

Mailchimp screenshot

A Mailchimp kezelőfelülete nagyon egyszerű, átlátható

Mailchimp előnyök

  • Átlátható, fix árazás. Nem kell azon izgulnod, hogy hány levelet küldtél ki. A feliratkozók száma alapján fizetsz.
  • Nagyon könnyen kezelhető felület. Ez az, amit az ember 2015-ben elvár egy online rendszertől.
  • Rugalmas a méret tekintetében. Külső szerveren fut, és akár 1 db feliratkozóval is rendben van, de sokezer címzettet is elég jól tud kezelni (pl. kézbesítési idő, átláthatóság).
  • Viszonylag jól szegmentálható. Az automatizáltság tekintetében sok minden megoldható, ám ebben alulmúlja a Mailmastert.
  • Ingyenes lehetőség: 2000 feliratkozóig, havi 12000 levél küldése, korlátozott funkciókkal.

Mailchimp hátrányok

  • Angol kezelőfelület. A levelek magyaríthatók, de neked legalább alapszinten értened kell angolul.
  • Alap esetben csak kétlépéses feliratkozás. Az egylépéseshez programozni kell, ami nagyon sok esetben nem opció.
  • “Nem kattintott” olvasók nem célozhatók automatikusan.

Webgalamb

Mivel csak egyszer kerül pénzbe (nincs havidíj), ezért a Webgalamb nagyon népszerű hírlevél küldő szoftver a magyar vállalkozások körében.

Sajnos ebben az árazásban benne van a legnagyobb hátránya: a te saját szervereden fut. Emiatt egyszerűen el kell fogadni, hogy bizonyos lista méretek fölött egyszerűen használhatatlanná válik.

Minden tárhelyszolgáltató rémálma ugyanis a szerveréről tömegesen kiküldött levelek esete, ami érthető is. Egy bizonyos szint fölött ez az egész szervert spam listára teheti, amikor is már az üzleti leveleid – és osztott szerverek esetén sok további ügyfél üzleti levelei – nem lesznek kézbesíthetőek. Ezért korlátozzák az óránkénti kiküldést, aminek eredménye lehet az, hogy nem is veszed észre ha valójában nem mennek ki a leveleid, vagy az, hogy pl. 10.000 emailt már csak több óra alatt tudsz kiküldeni. Ez halál egy határidős akciónál.

Így a Webgalambot csak abban az esetben ajánlom, ha valamilyen – üzletileg indokolható – szempont miatt nincs szükséged egyszerre 5000 e-mailnél több kiküldésére. Ez sok cég esetében elegendő lehet, és például egy ügyvédi iroda nem is feltétlenül a határidős ajánlatokból fog online pénzt csinálni.

Ugyanakkor tökéletes megoldás a Webgalamb kezdő vállalkozások számára is. Az egyszeri díj jól tervezhető, és azonnal el tudsz indulni. Meg tudod ismerni a hírlevél küldésének előnyeit és csapdáit. Csak ne félj attól, hogy ha növekedsz és a listád is nő, átállj más rendszerre.

Viszont egy érv a saját szerveres kiküldés mellett. A már említett Gmail promóciós fül minden online vállalkozó rémálma. De úgy tűnik, a külső szerveres hírlevélküldőkkel (pl. Mailmaster, Gmail) küldött e-maileket nagyobb szeretettel teszi a hirdetés mappába a Google, és az én tapasztalatom szerint a saját szerverről, pl. Webgalambbal küldött hírlevelek jobb arányban kerülnek a normál Gmail mappába.

A Webgalambra az alábbi linken tudsz az ingyenes próbaverzióra feliratkozni: Webgalamb feliratkozás.

Gmail promóciók fül

A Gmail promóciók fül a vállalkozók rémálma. Ebből a szempontból a Webgalamb jó.

Webgalamb előnyök

  • Legjobb arányban nem kerül promóciós fülbe (saját szerver).
  • Egyszeri, jól tervezhető díj.
  • Korrekt, magyar nyelvű ügyfélszolgálat.
  • Ingyenes lehetőség: 30 napig, korlátozások nélkül.

Webgalamb hátrányok

  • Saját szervereden fut.
  • Kicsit nehézkes kezelőfelület. Úgy látszik, ez a magyar hírlevél rendszerek sajátossága.

WordPress hírlevél bővítmény

Mivel sokan használtok WordPresst, ezért hadd írjak pár szót a WordPress hírlevél bővítményekről.

Nagyon sok van ezekből is, és ne várd tőlem, hogy tuti tippet adok. A fenti szempontokat figyelembe véve számomra ez ugyanis nem opció. Nem a hírlevél küldése az, amin spórolni szeretnék, márpedig a tapasztalatom szerint a WordPress hírlevél pluginok egyetlen előnye az, hogy nem kerülnek sokba, vagy ingyenesek.

Ezek is saját szerveren futnak, annak minden hátrányával együtt. Ráadásul a kezelőfelületük angol, és felejtsd el, hogy a problémáddal bármilyen ügyfélszolgálatot megtalálsz.

Ugyanaz a megjegyzésem, mint a Webgalambhoz, hogy ezt inkább első lépésnek, tanulásnak, gyakorlásnak használd, de ne várd a nagy bevételt egy ingyenes, saját szerveren futó hírlevél rendszertől.

Ha te tudsz olyan hírlevél bővítményt, amit nyugodt szívvel ajánlasz, szívesen veszem a hozzászólásoknál!

Te milyen hírlevél küldő rendszert használsz?

Hírelvél küldő programok

Te milyen hírlevél küldő rendszert használsz?

Te mit használsz, amit tudnál ajánlani?

Ahogy írtam, ez nem egy teljes lista, és lehet, hogy te tudsz egy még jobbat, mint amiket itt bemutattam.

Ha van saját pozitív tapasztalatod hírlevél küldő rendszerekről, amit a többiekkel is szívesen megosztanál, örömmel vesszük lent a hozzászólások között.

Címkék

·

A véleményed fontos. Mondd el, mit gondolsz!

  1. Herczog Gábor szerint:

    Kedves Balázs!
    A Webgalamb is használható külső szerverről, ehhez pl. a Webgalambnál is lehet tárhelyet bérelni (havi kiküldött levél kvótát lehet vásárolni elfogadható áron)
    Senkinek sem javaslom a saját szerverről történő kiküldést, ha sokezer levelet küld ki havonta. Előbb-utóbb spam listára teszik, és akkor a napi üzleti levelezésnek is annyi.

  2. Franciska szerint:

    Én nem cég vagyok, hanem különböző blogjaim vannak, amiket egyelőre kedvtelésből írok. Mivel nem szerettem volna kizárni annak a lehetőségét, hogy egyszer majd kezdjek ezekkel a blogokkal valamit és mert én is olvastam, hogy a címlista építését legjobb tegnap elkezdeni :), ezért nekem is van hírlevelem. De még csak tanulom, tapasztalom, úgyhogy éppen ezért is használok MailChimpet: ingyenes, könnyen kezelhető és összehangolható a WP alapú blogjaimmal. Szerintem nekem ez még sokáig elég lesz. 🙂
    Érdekes, amit az egyszer letölthető pdf-ről mondasz a videó-sorozatodban. Viszont a videóval kapcsolatban vannak fenntartásaim. Én úgy vagyok vele – és tudom, hogy nem vagyok ezzel egyedül – hogy nekem egy videót megnézni sokkal macerásabb, mint elolvasni valamit. Egyrészt azért, mert a videóhoz fejhallgató kell (hogy ne zavarjam aki épp a közelemben van) és ez sosincs kéznél. 🙂 Másrészt a videót, ha érdekel, nem tudom a háttérben hallgatni, míg az olvasással párhuzamosan mást is tudok csinálni. Harmadrészt meg, ha egy pdf-et gyorsabban átlátok, átfutok, hogy megtaláljam benne az érdekes részeket, míg a videóval ez nehezebb. Előfordulhat, hogy végig kell hallgatnom az egészet és közben a végére kiderül, hogy haszontalan volt és feleslegesen szántam rá 3-5-10 percet az életemből. Én ezt a kockázatot sokszor egyszerűen nem vállalom… 😉

    • Lala szerint:

      Kedves Franciska!
      Neked és nekem, egyszerűbb olvasni….
      Sajnos az a tapasztalatom, hogy a többségnek nem…………….

    • Ez kicsit olyan, mint a popup. Felhasználóként utáljuk, marketing szemmel pedig nagyon jól működik.

      A videóról amit írsz többektől hallottam már, de üzletileg nagyon jól működik. 🙂

  3. Lala szerint:

    A fentieket ÉS még ezeken kívül…
    Kipróbáltam párat. Kedves Balázs!!
    Ha kíváncsi vagy a véleményemre ebből jó kis blog kerekedhetne.
    Lala
    Ui. Az eldobható email senkit ne tévesszen meg.

  4. Németh Rita szerint:

    Mailchimp és Webgalamb hírlevélküldőt használunk. A hírlevélsorozatoknál a Mailchimp esetében sokkal nagyobb az olvasási arány, kb 3x nagyobb, mint ha Webgalambról küldenénk. Nem jöttünk rá egyelőre, hogy miért… Illetve szívesen olvasnám a véleményed a Ladybird nevű hírlevélküldőről is.

  5. Antal-Pap Judit szerint:

    Én pont fordítva vagyok ezzel!. Olvasás közben nem lehet mást csinálni, viszont vasalás és főzés alatt vagy alvás előtt szoktam megnézni a hírlevellrkben
    Elküldött videókat.

Mit gondolsz? Szólj hozzá te is!