A linképítés a keresőoptimalizálás kéretlen-kelletlen velejárója. Muszáj csinálni, ha jó eredményeket akarsz a keresőben. Ha most készült el a honlapod, vagy csak most kezdesz bele a linképítésbe, akkor a linképítés alapokkal, ami az induláshoz bőven elegendő.
Rengeteg információ kering az interneten a linképítésről, így elég nehéz megtalálni a biztos információt, ami még a gyakorlatban is működik. Főleg mert ezek az információk gyakran egymásnak ellent mondanak: az egyik oldalon A-t olvasol, de ha tovább keresgetsz, egy másik oldalon biztosan B-t találsz.
A linképítés az a tevékenység, amivel eléred, hogy más honlapokon a te honlapodra mutató linkek szülessenek. Vagyis ezeket a linkeket “építed”.
A linképítés az a tevékenység, amivel eléred, hogy más honlapokon a te honlapodra mutató linkek szülessenek.
A linképítés elsődleges célja az, hogy a keresők jobban szeressék a honlapodat. Ennek általában nem sok köze van ahhoz, hogy a linkekről érkezik-e egyáltalán valós látogatói forgalom. A linképítés csak azért van, hogy linkek legyenek, amiket a kereső szeret, és remélhetőleg ezért majd jobb helyre hoz. Ha jönnek látogatók is, az inkább egyfajta extra ebből a nézőpontból.
Sokáig és sokan megpróbálták meghatározni azt, hogy milyen a jó link. Vagyis milyen linkeket kell építened ahhoz, hogy a Google szeressen. Ezzel két baj van:
Persze a Google algoritmusa ennél sokkal összetettebb. De ahelyett, hogy hagynád magad összezavarni, inkább koncentrálj arra a linképítésnél, hogy mindenáron kerüld ezeket a helyzeteket.
A linképítés akkor működik a legjobban, ha a honlap érettségéhez mérten több fázisra osztva kezeled. Itt most azokat a lépéseket találod meg, amikkel egy induló honlapnál kell kezdeni a linképítés alapokat.
Egy induló honlap esetében tényleg az a legfontosabb, hogy egyáltalán legyenek rá mutató linkek. És minden egyéb híreszteléssel ellentétben kezdetben akár 1-2 link is elég lehet. (Persze megértem az ezzel ellentétes híreszteléseket: néhány link építése egyetlen linképítő cégnek sem üzlet.)
A Google alapvetően úgy térképez föl honlapokat, hogy ha mutat rá link, akkor felveszi a “teendők” közé – a honlapok listájára, amiket végig kell nézni. És habár a Search Console-ba regisztrálással és a webhelytérkép megadásával is elősegítheted ezt a folyamatot, egy induló honlapnál nagyon sokat számít, ha már egy-két “külsős” is hivatkozik rá.
Ha a honlapod most indul, és végigmentél már a Keresőoptimalizálás lépésről lépésre cikkünkön és a szövegeket keresőoptimalizáltan írtad, akkor már néhány linkkel nagyon jó helyezést tudsz elérni. Gyengébb vagy közepes kulcsszavakra ez akár első oldalt is jelenthet egy héten belül.
Ebben a fázisban linképítéssel nem tudod elrontani a honlapod. Ne dőlj be a riogató híreknek, és ezeket a linkeket igenis építsd a legfontosabb kulcsszavaidra a horgonyszöveg tekintetében.
Erre alapvetően két lehetőséged van. Az egyik a linkkatalógus linkek. Ezeknek az értéke ugyan nagyot csökkent a 2010-es évek elejéhez képest, de indulásnál a mai napig tudnak segíteni, és van néhány linkkatalógus, aminek igenis van önmagában is értéke.
Én kiindulásnak a lap.hu linkkatalógusokat szeretem használni. Egyrészt ezek viszonylag erős és értékes linkek, másrészt 10 esetből 9-szer korrekt visszajelzést kapsz a honlapodról az induláskor. A lap.hu ugyanis nem vesz fel honlapot, ha néhány fontos elem (pl. cégnév, adószám, elérhetőség) hiányzik, nem érzik témába vágónak vagy elég tartalmasnak. Ha tehát az első lap.hu oldalon elfogadásra kerül a honlapod, az nemcsak jó lökést ad a keresők számára, de azt is jelenti, hogy más linkmegosztókban, linkkatalógusokban szinte biztosan elfogadásra kerül.
A másik lehetőség indulásnál valamilyen másik saját honlapodról linkelés, ha van ilyen. Ezt sem kell túlbonyolítani, egyszerűen írj egy cikket, hogy elindult ez az új honlapod, és linkeld be.
A közösségi média ugyan nem a klasszikus linképítés területéhez tartozik, de az elmúlt években ez lett az a terület a Google algoritmus esetében, amire a külső jelek szempontjából nagyjából a linkekkel azonos szinten figyel.
A linkeket ugyanis lehet és könnyű manipulálni (éppen erről szól a linképítés). Csak pénz és energia kérdése, hogy hány száz, vagy éppen hány százezer linket építtetsz magadnak.
A Facebook vagy más közösségi média esetében ez viszont már nem ennyire egyszerű! Főleg pl. a Facebook újításai nyomán (igazolvány kell ahhoz, hogy fiókod lehessen) ma már nem annyira könnyű elérni mondjuk egy Facebook aloldalon több ezer like-olót. Vagy még nehezebb elérni azt, hogy élet legyen a Facebook oldaladon, megosszák a honlapod tartalmát, lájkolják stb.
Vagyis a közösségi média olyan jeleket küld a Google-nek, amit ma már nem hagyhatsz figyelmen kívül. A közösségi média és a linképítés kapcsán az alábbiakra figyelj:
Szeresd vagy utáld a közösségi médiát, használd vagy felé se nézz, itt most ez nem számít. Az internet közössége és a Google számára fontosak ezek az oldalak. Vagyis kezdj el foglalkozni ezzel még azelőtt, hogy mindenféle huszadrangú linkkatalógusokba regisztrálnál!
Ha végeztél a linképítés alapok lerakásával, akkor ideje magasabb fokozatra kapcsolnod. Akár tetszik, akár nem, a linképítéssel érdemes foglalkozni, mert eredményes.
Részletes információt a témában, konkrét linképítés trükköket az online keresőoptimalizálás képzésünkön, vagy a linképítés tanfolyamunkon találsz.
Közösségi média ikonok: YOOtheme és DesignBolts.
Mit gondolsz? Szólj hozzá te is!
Megéri fizetni mondjuk 12 ezer Ft-ot egy lap.hu megjelenésért? Segít annyit? Közösségi médiában ott van a webáruház mindenhol. Van huszadrangú katalógus link is. lap.hu pedig az esetemben fizetős, ahová releváns lenne. https://encishop.hu
Ma már szinte minden lap.hu fizetős sajnos. Ez az összesg elég soknak tűnik, de ezt csak minden esetben konkrétan lehet megítálni, hogy megéri-e.