Google keresőoptimalizálás: Több látogató = több vevő

Utolsó frissítés: · Szerző: · Keresőoptimalizálás · Nincs hozzászólás
Google keresőoptimalizálás

A Google keresőoptimalizálás nem más, mint elérni, hogy a világ – és Magyarország – legnagyobb keresője, a Google el[sz0r jó helyre hozza a honlapodat, aztán meg folyamatosan ontsa neked a látogatókat, majd végül a vevőket (megrendelőket, ügyfeleket stb.).

Na most ha ez így egy kicsit túl egyszerűnek hangzik, akkor nézzük meg részeire lebontva:

TIPP: Olvasd végig, és a végére összeáll, hogyan lesz több vevőd vállalkozóként, ha megfelelően viszonyulsz a Google keresőoptimalizáláshoz!

Google keresőoptimalizálás: ki a legnagyobb legény?

Az első kérdés ugye az, hogy akkor a Google esetében miért is beszélünk a világ és Magyarország legnagyobb keresőjéről?

A témában nehéz teljesen pontos adatokat találni (főleg Magyarország tekintetében), de azért a fő számok egyértelműek. Az USA-ban és a világban a Google e cikk írásakor nagyjából a keresési piac 65-70 %-át birtokolja, ami már önmagában is hatalmas szám. (Gondolj csak bele, mi lenne, ha neked lenne ekkora piaci részesedésed?!)

Google Analytics online videó tanfolyam banner

De Magyarországon minden bizonnyal még ennél is durvább a helyzet. Legutóbb 90-93% közötti értékeket olvastam a Google részarányáról a keresők között, de én személyesen még ennél is nagyobb egyeduralmat tapasztaltam.

Átböngészve néhány nagyobb látogatottságú, saját és ügyfél honlap Analytics adatait, szinte minden esetben nagyjából fél-fél százalék jön a Yahoo!-ból és a Bingből, míg a keresőből származó látogatók 99%-a a Google-ből érkezik, lásd az alábbi képernyőfotót:

Látogatók megoszlása a keresőkből

Azt hiszem, nem kérdés innentől, hogy amikor keresőoptimalizálásról beszélünk magyarul, akkor Google keresőoptimalizálásról beszélünk.

Google keresőoptimalizálás: több látogató

Tömeg

A több látogató szinte mindig több vevőt jelent

Talán ez a kérdés a legegyértelműbb. Gondolom azt nem kell magyaráznom, hogy hogyan lehet több látogatód a honlapodon, ha jobb helyezéseket érsz el a keresőben.

Inkább abba mennék itt bele, hogy mennyivel több látogatód lehet, mert ez sokakat meg szokott döbbenteni, akik még nem annyira járatosak a Google keresőoptimalizálás területén.

Ez egy kicsit a tevékenységi területedtől is függ, de ha nyitott vagy arra, hogy sokkal több látogatót szerezz a keresőből, akkor a lehetőségek szinte határtalanok.

Nézd meg ezt a videót:

Mi a baj a Google Analytics-szel?

A saját tapasztalatom szerint megfelelően alapos kulcsszókutatással és tartalomfejlesztéssel teljesen reális és tartható cél lehet a látogatókat a Google keresőből egy év alatt megnégyszerezni. Értünk már el ennél keményebb eredményeket is, de az évi négyszerezés úgy is tartható, hogy közben nem kell a Google keresőoptimalizálásra nagyon sok extra időt szánni.

Az alábbi kép mutatja a honlaprafel.hu keresőből származó látogatóinak növekedését. Az elmúlt 3 évben nagyjából 7-szeresére nőtt a látogatók száma, akik a Google-ből jönnek:

Analytics keresőből látogatók minta

Amúgy semmi mást nem csinálok és csináltam ezekhez az eredményekhez, mint amit akár itt a honlapon a teljesen ingyenesen hozzáférhető keresőoptimalizálás anyagok között, akár a prémium oktatóanyagaimban vagy képzéseimen 100%-ban átadok neked. Vagyis nincs benne semmi trükk, amit ne tudnál te is megcsinálni, csak el kell kezdened!

Kicsit lejjebb beteszem a linket az ingyenes Google keresőoptimalizálás anyagokhoz, de kérlek olvass tovább, mert hátravan még a legizgalmasabb rész!

Google keresőoptimalizálás: hogy lesz ebből több bevétel?

Valahol mindenkiben jogosan felmerül a kérdés, hogy mi ennek az egésznek a célja. Mert ha te is vállalkozó vagy, akkor te is pénzből élsz, és mi másért érdekelne a Google keresőoptimalizálás, mint végső soron több vevőt, több bevételt csinálni.

A dolog részben egyszerű, részben egy kicsit végig kell gondolni hozzá a látogatók – a reménybeli vevőid – gondolkodását.

“Értékesítési” kulcsszavak

Egyrészt nyilván vannak olyan kulcsszavak, amit ha valaki beír a Google-be, akkor már izzik a pénztárcája, és alig várja, hogy elköltse a pénzét. Ha te vagy ott az első helyeken, akkor nálad.

Virágüzlet helyi keresési találatok

Példa helyi keresési találatokra a Google-ben, térképpel

És még csak az sem biztos, hogy ezt a pénzköltést az interneten fogja megtenni!

Gondolj például a “virágüzlet” kulcsszóra. Aki erre keres, azt te is és én is ránézésre megmondjuk, hogy nem fog teketóriázni, virágot akar és fog venni. De ugye az is valószínű, hogy nem a neten – hanem egyszerűen bemegy a virágboltba. Vagyis még akkor se értékeld le a Google keresőoptimalizálást, ha egy fillért sem keresel online!

A virágüzlet kulcsszóhoz kapcsolódóan jegyzem meg, hogy ezekhez a helyi üzlet jellegű kulcsszavakhoz a Google ma már egyre inkább úgynevezett helyi, térképes találatokat jelenít meg (lásd a képen). Vagyis a Google keresőoptimalizálás keretein belül egyre nagyobb teret kap a Magyarországon még csak gyerekcipőben járó helyi keresőoptimalizálás is – de erről majd egy másik cikkben.

Vagyis ha olyan kulcsszavakról van szó, amik szinte azonnal eladnak – akár az interneten, akár egy hagyományos üzletben -, akkor nem kérdés, hogy jobban jársz a jobb helyezésekkel, a több látogatóval.

Az a sok egyéb kulcsszó…

De vajon mindenki így vásárol Magyarországon? Beüt valamit a keresőbe, és amit talál elsőre, ott elkölti a pénzét?

Kíváncsi baba

A ma még csak kíváncsi látogatóból a jövőben hűséges vásárló lehet

Én nem ezt tapasztaltam. Én azt látom, hogy itthon az embereknek kevesebb a pénze annál, és jobban megnézik hová teszik, minthogy az első keresési találatnál otthagyják.

Ezért a Google kereső lehetőséget ad – még akár üzletileg rosszabbnak tűnő kulcsszavakkal is – elérni számodra olyan fogyasztókat, akik most még nem akarnak vásárolni, csak tájékozódnak.

És persze az is lehet, hogy még legközelebb is másnál költik el a pénzüket, de ha ma rád találtak, és el tudod nyerni a bizalmukat, akkor lehetnek még a te vevőid egyszer.

Ezért nagyon fontos, hogy a Google keresőoptimalizálást legalább az alábbi módokon fordítsd te is a hosszú távú vásárló- és bevételszerző stratégiád részévé:

  • Márkaépítés. Személyes márka, szakértőség, sok mindennek hívják. Ma már nagyon könnyen szakértővé válhatsz a szakmádban, akár csak 1-2 könnyebb kulcsszó “megszerzésével” is. Ne becsüld le ennek az értékét, sok eladáshoz juttathat hozzá később, ráadásul a vevőid hajlandóak lesznek magasabb árat is megfizetni!
  • Címlista építés. Sokan lenézik, de hozzáértő online marketingesek szemében a jó címlista és az erre küldött hírlevél verhetetlenül a legbiztosabb bevételi forrás. Ennek egy kezdetlegesebb de lényegesen egyszerűbben megoldható változata az, ha legalább a Facebook lájkját megszerzed a keresőből hozzád tévedt látogatónak.
  • A saját keresőbeli eredményeid erősítésére. Ha ez elsőre fából vaskarikának hangzik, elhiszem. Azért legyél jó a keresőben, hogy erősödj a keresőben?! De egyszerűen arról van szó, hogy pusztán attól, hogy egy témában jó vagy a keresőben például a kevésbé üzleti kulcsszavakra, a Google jobban “szeretni fog” téged az ütősebb, jobban pénzt hozó kulcsszavakra is. Ebből meg aztán már nem nehéz több vevőt csinálni, a korábban írtak szerint.

Ha többet szeretnél megtudni a Google keresőoptimalizálásról, és jobb eredményeket szeretnél a keresőben, akkor nézd meg a keresőoptimalizálási cikkek összefoglaló oldalát. Ha érdekes lehet, akkor böngészd végig a prémium anyagainkat, és mindenképp iratkozz fel a levélsorozatunkra, ahol olyan tippeket is küldök, amik online nem jelennek meg!

Címkék

·

A véleményed fontos. Mondd el, mit gondolsz!

Még nincs hozzászólás. Mondd el a véleményed!