Pénzkeresés bloggal | A bloggerek kapnak pénzt?

Utolsó frissítés: · Szerző: · Blogolás · Nincs hozzászólás
Pénzkeresés bloggal

Vajon a pénzkeresés bloggal csak egy elérhetetlen, jól hangzó álom, vagy esetleg számodra is elérhető passzív jövedelmszerezési lehetőség? Egyáltalán, a bloggerek kapnak pénzt azért, amit csinálnak? És ha igen, kitől és mennyit? Mennyi pénzt lehet keresni bloggal, és legfőképp hogyan?

A kérdés jogos. Ma már annyian blogolnak, és az emberben felmerül a kérdés: vajon ezért kapnak-e pénzt, és ha igen, akkor te hogyan tudnál hasonló módon online bevételhez jutni?!

A kérdésre a válasz viszont nem feltétlenóül egyszerű. Illetve megpróbálom egyszerűen megfogalmazni, aztán majd kicsit lejjebb segítek konkrétumokkal.

  1. Igen, a pénzkeresés bloggal nagyon is lehetséges.
  2. Ha úgy nézzük, bizonyos esetekben a bloggerek kapnak pénzt. De a legtöbb esetben ez nem úgy értendő, mint ahogy fizetést kap az ember, hanem sokkal inkább hasonlít egy vállalkozáshoz.

De ne aggódj, ha most nem áll össze teljesen a kép, nézzük a részleteket!

Pénzkeresés bloggal

Egy blog egy 21. századi kommunikációs felület. Ha jól csinálja az ember, akkor sok mindenkihez elérhet egy jól összerakott bloggal. Nagyon sok mindenkihez! Sok ember olvashatja a blogot, beszélhet róla, megosztja közösségi médiában, megismeri a blogger nevét vagy a blog nevét.

Nézd meg ezt a videót:

Hogyan szerezz látogatót és vevőt a Pinterestről? - Pinterest tanfolyam banner
Hogyan tudok Neked is segíteni?

Szilágyi Balázs Szilágyi Balázs vagyok, író, blogger és vállalkozó.
2005-ben publikáltam az interneten egy blogon a barátaimnak Amerikából küldött leveleimet – akkor másfél évig ott éltem.
2011-ben indítottam útjára első gasztroblogomat (Rántott hús wokban), amely azóta az egyik leglátogatottabb függetelen gasztroblog lett magyarul. 2014-ben indítottam hozzá a második főzős blogot, Kemény Tojás néven.
Csak az elmúlt 28 napban több, mint 330 ezer látogató járt ezen a három blogomon, és ez nekem 200 ezer Forint feletti, teljesen passzív jövedelmet hozott!
Közben van 3 csodálatos gyermekem, akik különösen élvezik, amikor apa a blogjára készít valami finomat. 🙂
A “Hogyan keress pénzt a blogoddal” képzésen pontosan megmutatom neked, hogy milyen lépésekkel tudsz te is hasonló látogatottságot és jövedelmet felépíteni. Nézd meg a részleteket!

Márpedig ennek értéke van. Ugyanúgy, ahogy egy TV, rádió, vagy bármilyen hasonló csatorna esetében, a blognál is hatalmas érték, ha sok embert elérnek vele. Az már másik kérdés, hogy a blogger ebből tud-e pénzt csinálni, vagy – ahogy sajnos nagyon gyakran történik – inkább mást gazdagít a munkájával.

Tehát az igazi kérdés nem is az, hogy lehet-e pénzt keresni egy bloggal, mert lehet. Még csak az sem, hogy hogyan lehet pénzt keresni – bármilyen meglepő is. A legfontosabb dolog ugyanis, amin múlik, hogy mennyi pénzt tudsz egy bloggal keresni, hogy hány embert érsz el vele. Mennyire lesz értékes a blogod, mint felület, akár más reklámozók, akár a saját vállalkozásod számára.

Tipp: Lejjebb részletesebben írok arról is, hogy mikor gazdagít egy blogger mást saját maga helyett, illetve hogy hogy értsd ezt a reklámozó és vállalkozó kérdést a blogos pénzkeresés témájában.

Vagyis: szinte biztos, hogy egy jó eredményeket elérő blogból valaki pénzt fog keresni. És ha jól csinálod, akkor te leszel az!

Hogyan lehet egy bloggal pénzt keresni?

A legelső lépés tehát, hogy látogatottságot kell elérned. Sajnos ezzel nem lehet mit tenni. Sokkal fontosabb, mint bármi más.

Nézd meg ezt a videót:

Hogyan szerezz látogatót és vevőt a Pinterestről? - Pinterest tanfolyam banner

A pénzkeresés bloggal ugyanis egy tökéletes passzív jövedelemforrás, ennek minden előnyével és hátrányával együtt. Hogy mi a hátránya? Az, hogy az ember dolgozik rajta hónapokig, akár 1-2 évig, látszólag komolyabb eredmény nélkül. És csak utána érik be, amit aztán persze ha ügyes, évekig arathat.

Vagyis ha egy évig egyáltalán nem foglalkozol a bevételi oldalával a blogodnak, akár egyetlen reklámot sem teszel ki, viszont mindent megteszel azért, hogy látogatókat, elkötelezett és akár visszatérő olvasókat szerezz, akkor hidd el, többet tettél a blogoddal való pénzkeresés érdekében, mintha próbálnád a legszuperebb bevételi forrásokat felkutatni egy alig látogatott bloggal.

Íme néhány példa arra, hogyan tudsz stabil látogatottságot szerezni a blogodra:

  • Keresőoptimalizálás, SEO. Nem véletlenül vettem első helyre, és nem is azért, mert ez az egyik szakterületem. Éppen azért ez az egyik szakterületem, mert az első blogomat a kutya sem látogatta, ezért tanultam meg SEO-zni. Hidd el, nincs ennél jobb! Egyszer dolgozol vele, és utána évekig, évtizedekig jönnek a látogatók a keresőből, minden további teendő nélkül!
  • Csak ebben a pillanatban, amikor ezt a cikket írom, 39-en nézegetik az egyik receptblogomat, nagyrészt a keresőből. És ezeket a recepteket évekkel ezelőtt írtam, semmi dolgom azóta nem volt velük. Pedig kedd délután háromnegyed 3 van, amikor az emberek legekevésbé keresnek recepteket.

    Blog látogatók Analytics
  • Közösségi média. Ehhez részben olyan típusnak kell lenned, aki szívesen posztolgat a Facebookon vagy hasonló helyeken. És a legnagyobb gond a tapasztalatom szerint a közösségi médiával, hogy egyáltalán nem passzív látogató forrás. Vagyis a SEO-val ellentétben ha abbahagyod a posztolgatást, akkor abbamaradnak a látogatók is. De ettől függetlenül nagyon komolyan lehet erre is építeni bloggerként.
  • Hírlevél. Bármennyire hihetetlen, nagyon stabil látogatóforrás, és mint ilyen, bevételi forrás tud lenni egy blog esetében a jól felépített és kezelt hírlevél lista.
  • És egy bloggernek sokkal könnyebb dolga van, mint más vállalkozásoknak. Én itt pl. a Honlapra Fel!-en abból csinálom a bevételt, hogy online tanfolyamokat árulok. Vagyis ha a hírlevelekből pénzt szeretnék keresni, akkor terméket kell az olvasók “orra elé nyomni”, amit nem mindenki szeret. Ezzel szemben egy blog esetében egy cikket, egy érdekes olvasmányt küld ki az ember, ami érthetően általában kevesebb ellenállást vált ki a feliratkozott olvasók körében.

  • Egyéb források. Egy sikeres blog máshonnan is tud nagy számú látogatót szerezni. Ezek lehetnek például más blogok ajánlásai, szerkesztői kiemelések.

Konkrét bevételi lehetőségek bloggereknek

Most pedig nézzük, konkrétan milyen formából származhat bevétele egy blognak, bloggernek. Előtte egy videó, amiben elmondom, hogy mennyi pénzt lehet blogolással keresni Magyarországon.

Hogyan keress pénzt a blogoddal online képzés »

Reklámbevétel

A legegyszerűbb, leginkább passzív jövedelemforrás egy blog számára a reklámbevétel. Csak a Magyarországon rendelkezésre álló, automatikus rendszerekkel (pl. AdSense, eTarget) pillanatok alatt kihelyezhetők hirdetések a blogra, senkinek semmit nem kell eladni, az egészet automatikusan intézi a rendszer. Szó szerint csak a pénzt kell várni minden hónapban – és ez hidd el, így igaz!

Az automatikus reklámbevételnek persze van hátránya, ez pedig az, hogy messze nem így lehet a legtöbb pénzt keresni bloggal. Szakterülettől és a reklámok elhelyezésétől függ, de magyar nyelvű blog esetén általában 500 és 1500 Ft közötti RPM érhető el. Vagyis 1000 oldalmegtekintésből ennyi pénzt keres a blogger.

Ez persze tökéletes passzív jövedelem, és nagyon sok esetben megfelelő kiegészítő jövedelem. Az én gasztroblogjaim például kizárólag így hoznak pénzt. Heti 1-2 óra munkával építettem fel őket, és ma havonta 200 ezer és 300 ezer Forint jövedelmet hoznak. Azért panaszra nincs ok, nem?

Szponzorált tartalmak

Ha a pénzkeresés bloggal témájában egy kicsit előrébb akarsz lépni, és hajlandó vagy a blogoddal többet foglalkozni, akkor a szponzorált tartalmak nagyságrendileg nagyobb bevételt tudnak neked jelenteni.

Itt gondolj például egy termék ajánlására, kicsomagolására, egy étterem bemutatására, vagy bármi hasonló tartalomra. Ami alapból mehet is a blogodhoz, de nem önszántadból írod, hanem mert a terméket forgalmazó vagy a szolgáltatást nyújtó vállalkozás ezért külön pénzt fizet.

Az itt megkereshető pénz mennyisége nagyon nagyban függ a blog szakterületétől (mennyi pénz van benne), az elért emberek számától, a blogger tárgyalóképességétől, és még sok mindentől. De el lehet mondani, hogy egy közepesen ismert blog egy-egy cikkért tízezres, mígy egy nagyon ismert blog akár százezres bevételt is számlázhat, magyar nyelvterületen.

Ennek a bevételi formának is van hátránya, ez pedig az, hogy egyedileg kell foglalkozni a megrendelésekkel. Ez lényegesen több munkát jelent, mint amikor a reklámok kódját egyszer kiteszi az ember a blogjára.

Saját vállalkozás

Talán elsőre távol áll a blogtól, de az egyik legstabilabb és legjövedelmezőbb bevételi lehetőség bloggal, ha az ember saját vállalkozást épít rá. Persze ehhez van egy elég komoly hátrány is, ami sokakat távol tart ettől a pénzkeresési formától: terméket vagy szolgáltatást kell összerakni, és egy teljes vállalkozást kell működtetni.

De bevételben valószínűleg ez tud a legtöbbet hozni, hiszen itt egyáltalán nincs más, aki a láncban még tartaná a markát. Arról nem beszélve, hogy egy vállalkozásnak mekkora hatalmas érték lehet a bloggal a fenti módszerekkel tényleg ingyen elérhető látogatók tömege.

Ha jól megnézed, ez a honlap, amit most olvasol is így lett felépítve. Ez tulajdonképpen alapjaiban egy online marketing, keresőoptimalizálás blog, amire egy saját oktató-tanácsadó vállalkozást építettem.

Bérbloggerek

Van azonban a főállású bloggerkedésnek egy másik iránya is, ami segíthet a komolyabb pénzkeresésben. Ez pedig az, amit úgy hívunk, bérblogger.

És bár maga a szó elég csúnyán hangzik elsőre, semmi rossz nincs benne. Az előző pont kiterjesztése, amikor valaki más vállalkozásához kell blogot építeni, és ennek a blognak az írását adja ki a cég egy vagy több bloggernek.

Ennek a formának a nagy előnye, hogy egyszerre több blogot is tud így írni az ember, ráadásul egy jó blog tényleg aranyat ér egy online vállalkozásnak, ezért elég jól lehet vele keresni. Igazából az egyik megoldás lehet arra az esetre, ha főállásban szeretnél blogolni, de nem akarsz erre egy teljes vállalkozást építeni, és minden forint után saját magad futni.

A hátrány persze itt is megvan. Ez pedig az, hogy ebben a formában van a legjobban megkötve az ember keze. Itt ugyanis tulajdonképpen a blogger nem a saját blogját írja, vagyis nem azt ír a blogba, amit szeretne. De ha sikerül olyan cégekkel együttműködést kötni, akiknek a termékét, szolgáltatását hasznosnak találod, és a céljaikkal is egyet tudsz érteni, akkor ez nem lesz akkora visszatartó erő, mint aminek esetleg elsőre hangzik.

Amikor mások keresnek pénzt rajtad

Van a blogolásnak egy nagyon egyszerű, és látszólag nagyon vonzó formája: ez pedig az ingyenes blogmotorok. Biztos te is hallottál már ilyenről, nem is egy áll rendelkezésre magyar nyelven is.

Ezek hatalmas előnye, hogy tényleg pár perc alatt elindítható egy blog, és tényleg semmibe sem kerül. De ahogy az életben általában mindennek megvan az ára, ez az ingyenes blogolásra is igaz.

Az ingyenes blogmotorok nagyon sok szempontból korlátozzák a pénzkeresési módszereket, ráadásul a látogatószerzésben is általában sok korlátot jelentenek. Mik ezzek a korlátok?

  • Sok esetben egyszerűen nem rendelkezel minden felülettel. Vagyis még ha tudsz is reklámot kitenni a blogodra, akkor sem annyit és/vagy oda, amennyit és ahová te szeretnél.
  • Elképzelhető, hogy az ingyenes blogmotor fenntartója is helyez ki saját reklámokat a te blogodra. Ez részben érthető, ha azt nézzük, hogy cserébe mindent ingyen megkapsz, viszont éppen egy nagy látogatottság felépítése esetén lehet dühítő az, ha az általad összehozott lágotatókból más gazdagodik.
  • Az ingyenes blogmotorokkal írt blogok általában sokkal rosszabb eredményeket hoznak a keresőben. Szinte lehetetlen a keresőből stabilan sok látogatót szerezni – márpedig egy blog igazi passzív jövedelmi forrása éppen ez. Érdekes, de ez még a Google saját blogmotorjára, a Bloggerre is igaz.
  • Bizonyos ingyenes blogfelületek esetében nagyon vonzó a szerkesztői megjelenés, vagyis amkor más, nagy látogatottságú oldalra teszik ki a blogbejegyzést. Itt azonban látni kell, hogy ezek általában pünkösdi királyságok – szó szerint legfeljebb egy napig tartanak. Másrészt elsősorban a szerkesztő elvárásának kell megfelelni, és ha rendszeres kiemelést szeretne, akkor sok esetben a blogger kevésbé írhat azt vagy úgy, amit igazán szeretne.
  • És ne felejtsük az egyik legfontosabbat! Ha szerzői értelemben nem is, de megjelenési értelemben nem rendelkezel a blogod felett. Vagyis egy ingyenes felület esetén bármikor lekapcsolhatják, amikor csak gondolják, és ha egy másik helyre szeretnéd átvinni, akkor kezdheted előről az egészet, többek között például a keresőoptimalizálási eredmények felépítését.

Szeretnél te is pénzt keresni a blogoddal?

Ha kedvet kaptál ahhoz, hogy te is pénzt keress a blogoddal, akkor nézd meg ezt a videót! Részletesebben elmondom neked, hogy hogyan lehetséges számodra is, mindenféle tudás vagy előképzettség nélkül a pénzkeresés bloggal. Ráadásul arra is van megoldás, hogy az ingyenes blogfelületek hátrányait elkerüld!

Hogyan keress pénzt a blogoddal? képzés banner

A véleményed fontos. Mondd el, mit gondolsz!

Még nincs hozzászólás. Mondd el a véleményed!